Halleluja for holdundervisning…
Rigspolitiet fraråder at man som køreskole overlader undervisning om færdselsloven til computere. I går bragte Ekstrabladet en artikel, hvor formanden for Dansk Kørelærer Union udtaler sig. Efter hans mening skal der bruges mere tid på at holdningsbearbejde i undervisningen, hvilket er meget svært hvis al undervisning foregår bag ved skærmen. Det er ganske enkelt for svært at nå ind til eleverne når emnerne falder på alkohol og stoffer samt det at køre ‘råddent’. Han mener at det er en del af årsagen til, at unge mennesker er involveret i mere end hver 3. ulykke.

Selvom det kræver mere arbejde, så har vi hos køreskolenPLUS valgt, at undervisningen skal foregå på holdbasis af flere årsager. For det første mener vi, at det skaber en bedre indlæring, idet man bla. lærer af de spørgsmål de andre elever har. Desuden bruger man rigtig mange timer på at lære teorien, og der er stor værdi i at følges ad som et hold på 8-12 elever. Der bliver et godt sammenhold på holdet og der er altid en god stemning. Det skaber også en rigtig god forståelse for færdselsloven, hvilket gør det lettere for dig at bestå en teoriprøve, og gør dermed dit kørekort billigere da du ikke skal betale for en ny teoriprøve. Sidst men ikke mindst, så bør alle køreskoler, med respekt for deres fag, følge rigspolitiets anbefalinger. Rigspolitiet fraråder at man lærer alt teori på foran computerskærmen. Efter vores mening bør det være et lovkrav at visse elementer af køreuddannelsen skal foregå som traditionel tavleundervisning. Til gavn for både dig og mig i trafikken.

Medmindre man har meget varierende arbejdstider eller skoletider, og dermed ikke kan lægge sig fast på teoriundervisning hver torsdag eftermiddag, så er der ingen grund til ikke at vælge en skole hvor der tilbydes teoriundervisning på holdbasis i faste rammer. Det giver de gladeste og sikreste elever i den sidste ende 🙂